Ekumeeninen juhlamessu Isossakyrössä

to 25.5. klo 9.40

Isonkyrön Vanha kirkko

Helatorstai, reformaation merkkivuoden hiippakunnallinen päätapahtuma. Piispa Simo Peura toimittaa messun ja saarnaa.

Reformaation 500-vuotismerkkivuoden kunniaksi järjestetään helatorstain ekumeeninen juhlamessu Isonkyrön Vanhassa kirkossa. Messussa saarnaa ja liturgina toimii piispa Simo Peura, vierailevana piispana on Teemu Sippo katolisesta kirkosta. Messu televisioidaan YLE TV 1:ssä ja on katsottavissa Yle Areenasta jälkikäteen.

Messun jälkeen istutetaan omenapuu, ja tarjolla on "kenttälounas" Vanhan kirkon pihamaalla.

Ennen messua on pieni ekumeeninen pyhiinvaellus, joka päättyy piispojen antamaan siunaukseen ja messuun. Pyhiinvaellusta vetää Reijo Takamaa, jolle voi ilmoittautua (0400 735 128). Vaellukselle mahtuu noin 30 osallistujaa, ja vaelluksen pituus on noin 3-5 kilometriä.

Seurakunnan tulisi olla paikalla kirkossa hyvissä ajoin, viimeistään klo 9.40. Messu alkaa klo 10. Muista pukeutua lämpimästi, Vanha kirkko on kylmä!

Avustava liturgi on Artturi Kivineva, kanttori Katariina Korkman, urkuri ja kuoronjohto Suvi Koivisto, ehtoollisavustajat Eero Holma, Maaria Perälä ja Milka Sikala. Musiikissa avustaa kirkkokuoro, säestys Valtteri Tuomisto. Lea Knuuttila ja seurakuntakoululaiset avustavat tekstin ja esirukouksen lukemisessa, kolehdinkannossa ja evankeliumikulkueessa. Suntioina Jaakko Karhu ja Janne Kiltilä.

Tervetuloa mukaan!
  • Jumalanpalvelukset ja uskonelämä Jumalanpalvelukset ja uskonelämä