virsinumeroita

Musiikki

Seurakunnan musiikkityön tarkoituksena on tukea musiikin avulla koko kirkon ja paikallisseurakunnan hengellistä elämää. Musiikkityön tavoitteena on jakaa hengelliseen kasvuun vaikuttavia elämyksiä ja rohkaista sitoutumaan kirkon toimintaan. Toimintamuotojen sisältöä ja toteutusta suunnitellaan siten, että se antaa tilaa sekä eri-ikäisille toimijoille että erilaisille musiikkinäkemyksille.

Tule mukaan kuoroon!

Kuorot ovat olennainen osa seurakunnan musiikkityötä. Kuoroihin liitytään ottamalla yhteyttä kuoroa johtavaan kanttoriin ja tulemalla harjoituksiin. Alavuden seurakunta on Suomen kirkkomusiikkiliiton jäsen. Liitto myöntää kuorolaisille anomuksesta kuorovuosikymmenistä ansiomerkkejä ja järjestää koulutusta ja tapahtumia. Tulossa on mm. KIRKON JUHLAT #YHDESSÄ2024 17.-19.5.2024 Tampereella .

Alavuden ja Töysän kirkkokuoro

Alavuden kirkkokuoro on toiminut jo vuodesta 1908 ja Töysän kirkkokuoro vuodesta 1964. Kuorot laulavat kirkkovuoden juhlapyhinä ja seurakunnan juhlissa. Kuoroja johtaa Paula Setälä.

Caritas-kuoro

Caritas-kuoro on naiskuoro, joka on perustettu vuonna 1966 Alavuden tyttökoulussa. Kuoron nimi on muuttunut useampaan kertaan. Pitkäaikainen johtaja oli Kaino Uusitalo. Kuoro palvelee laulun lahjalla. Kuoroa johtaa Mari Järvinen.

Projektikuoro

Projektikuoro esittää kevyempää hengellistä musiikkia. Nimensä mukaisesti kuoro työskentelee projektiluonteisesti. Kuoroa johtaa Mari Järvinen.

Virsiveljet

Virsiveljet on lauluryhmä, jonka idea lähti virrenveisuusta. Ryhmä laulaa lauluja ja virsiä yksiäänisesti eri laulukokoelmista. Virsiveljiä johtaa Esko Kuhalampi p. 040-5177618.

Lapsikuoro

Srk:n lapsikuoro esiintyy srk:n tilaisuuksissa ja tekee myös laitosvierailuja. Kuoroa johtaa kanttori Paula Setälä.

Kuorojen harjoitusajat

Kirkkokuorot

Harjoitukset torstaisin n. klo 16 Vesitornilla tai Töysän srk-kodilla

Tervetuloa mukaan!

Caritas-kuoro

Harjoitukset Kirkkopihan kokoustilassa keskiviikkoisin klo 14-15

Tervetuloa mukaan!

Projektikuoro

Harjoitukset Kirkkopihan kokoustilassa keskiviikkoisin klo 17-18. Tervetuloa mukaan!

Lapsikuoro

Laulua ja leikkiä ala-asteikäisille keskiviikkoisin klo 16-17 Olohuoneella tai Vesitornin toimitilassa. Tervetuloa mukaan!

Muksukuoro

Lauluja ja leikkejä 4-6-vuotiaille muksuille Vesitornin toimitilassa torstaisin klo 17.30- 18.15. Tervetuloa mukaan!

Virsiveljet

Esko Kuhalammen johdolla p. 040-5177618

Kuorojen harjoitusajat ja -paikat voivat muuttua! Ota yhteyttä kanttoriin, jos tulet ensimmäistä kertaa mukaan.