Diakoniatyö

Diakoniatyöntekijät auttavat ihmisiä vaikeissa elämäntilanteissa kuten surussa, yksinäisyydessä, sairaudessa tai rahahuolissa. Voit ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijöihin, kun tarvitset kuuntelijaa. Diakoniatyöntekijät ovat vaitiolovelvollisia. Yhteistyötä muiden auttajien kanssa tehdään asiakkaan luvalla. Diakoniatyöntekijät järjestävät myös osallisuutta tukevaa toimintaa.

Olemme mukana Kirkkopalvelut ry:n koordinoimassa ”Yhdessä tehden -tukea, tekoja ja hyvinvointia” -ryhmähankkeessa, joka on suunnattu erityisesti työttömille ja työelämän ulkopuolella oleville aikuisille sekä heidän perheilleen. Hanke on osa Euroopan sosiaalirahasto plussan (ESR+) osarahoittamaa kokonaisuutta. Hankeaikana vähävaraisilla on mahdollisuus saada aineellisen avun maksukortteja ruokakauppaan. Alavuden seurakunnan diakoniatyön kautta kortteja on jaossa rajallinen määrä ja niiden saatavuudesta voi tiedustella diakoniatyöntekijöiltä. Maksukortin saaminen edellyttää kasvokkaista kohtaamista ja keskustelua avuntarpeesta diakoniatyöntekijän vastaanotolla.

4 naista meren rannalla vieretysten.

Rahahuolet voivat yllättää kenet tahansa! Diakoniatyössä sinut kohdataan, siis nähdään ja kuullaan, kiireettömästi ja kokonaisvaltaisesti. Ota rohkeasti yhteyttä. Oman seurakuntasi diakoniatyöntekijät auttavat sinua eteenpäin.

Arjen ongelmat

Vastaanottoajat

Sovi tapaamisesta etukäteen puhelimitse tai sähköpostilla.

Alavuden alueen diakoniatoimisto

• Keskiviikkoisin klo 9 - 11 ajanvarauksella

• Kirkkopiha, Louontie 1 A 1, 63300 Alavus

Töysän alueen diakoniatoimisto

• Keskiviikkoisin klo 9 - 11 ajanvarauksella

• Töysän seurakuntakoti, Kappelitie 4, 63600 Töysä

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin

Ota yhteyttä! Kaikki työntekijät tekevät perhe- ja sosiaalityötä sekä vanhustyötä.

Diakoni

Erityisvastuualueet: Johtava diakoniatyöntekijä, päihdetyö, Yhteisvastuun keräyspäällikkö, omaishoitotyö, ESR+-aineellinen apu. Alavuden alueella: vastaanottotyö, 85v-syntymäpäiväkäynnit, kylä- ja korttelineuvostot.

Diakoni

Erityisvastuualueet: Suru- ja kriisityö, mielenterveystyö, vammaistyö, diakoniakasvatus. Töysän alueella: vastaanottotyö, kotikäyntityö, 85v-syntymäpäiväkäynnit, kyläneuvostot.

Diakoni

Diakoniatyössä tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Erityisvastuualueet: Ystävätoiminta, asiointiapu ja saattohoidon vapaaehtoistoiminta, maahanmuuttotyö, perhetyö (vaatepankin yhteyshenkilö). Alavuden alueella: vastaanottotyö, kotikäyntityö