Kalle Peltokangas Alavuden seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi

Alavuden seurakunnan kirkkovaltuusto äänesti 18.5.2023 kokouksessaan Alavuden seurakunnan uudeksi kirkkoherraksi TM Kalle Peltokankaan.

Äänestyksessä olivat ehdolla kaikki neljä hakijaa: TM Kalle Peltokangas, TM Johanna Salminen, TL, FM Olavi Saurio sekä TM Jarkko Siekkinen.

Äänet jakautuivat hakijoiden kesken siten, että Peltokangas sai 16 ääntä, Siekkinen 7 ääntä, Salminen ja Saurio eivät saaneet ääniä.

Uusi kirkkoherra aloittaa virassaan 1.9.2023.

Kalle Peltokangas

Kalle Peltokangas on koulutukseltaan teologian maisteri. Pappistyössä hän on toiminut vuodesta 2011 alkaen. Hän on toiminut vuodesta 2016 alkaen Ähtärin kirkkoherrana.

Alavuden seurakunta

Alavuden seurakunnan alueena on Alavuden kaupungin alue, johon liittyi vuonna 2013 kuntaliitoksen myötä myös Töysän kunta. Alavuden seurakunnassa on noin 9 200 jäsentä. Seurakunnalla on kirkot Alavudella ja Töysässä.

2023-05-18 17:30:19.0