Alavuden seurakunta aloittaa yt-neuvottelut koronan vuoksi

Alavuden seurakunnan kirkkoneuvosto (23.4.2020) on päättänyt aloittaa yt-neuvottelut koronan aiheuttamien tuotannollisten muutosten vuoksi. Yhteistoimintamenettely ei johda irtisanomisiin. Yt-menettelyn ulkopuolelle rajattiin seurakunnan johto sekä haudankaivuu.

Tilaisuuksien järjestäminen ei ole ollut mahdollista poikkeusolojen aikana ja työntekijöiden työssä on tapahtunut selkeitä muutoksia. Ensimmäisten viikkojen aikana on tuotettu aikaisempaa enemmän sisältöä sosiaaliseen mediaan ja tehty muita työhön liittyviä järjestelyjä sekä pidetty lomia.

Mikäli tilanne pitkittyy, ja esimerkiksi leirikesä ei ole mahdollista, on pohdittava vielä muita vaihtoehtoja, myös osa- tai kokoaikaisia lomautuksia. Lomautus voi olla kestoltaan enintään 90 päivää. Neuvottelujen piiriin kuuluu 22 työntekijää. Leirikesän toteutumisesta päätetään toukokuun alussa, kun hallitus on päättänyt rajoitustoimien jatkosta.

Kirkkoneuvosto linjasi myös, että koronan ja poikkeusolojen aiheuttamiin henkisen ja käytännön tuen tarpeisiin varataan henkilöstöresursseja myös jatkossa. Kirkkoneuvosto kokoontuu 20.5.2020, jolloin päätetään toimenpiteistä käytävien neuvottelujen pohjalta.

Lisätietoja:

Hallintojohtaja Hannele Hannuksela, 040 127 3887