Aluekeskusrekisteriin siirtyminen 1.1.2021 alkaen

Alavuden seurakunta on siirtynyt aluekeskusrekisterin asiakkaaksi 1.1.2021 alkaen. Aluekeskusrekisteri hoitaa vastaisuudessa kirkollisten toimitusten rekisteröinnit sekä ylläpitää kirkon jäsenrekisteriä. Aluerekisterikeskuksesta saa mm. virkatodistukset, sukuselvitykset ja -tutkimukset sekä avioliiton esteiden tutkinnan. Verkossa on mahdollista hoitaa avioliiton esteiden tutkinnan osoitteessa www.esteidentutkinta.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä sekä liittyä kirkon jäseneksi osoitteessa www.liitykirkkoon.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Virkatodistus tarvitaan esim. perunkirjoitusta varten tai pankkia varten hoidettaessa kuolleen henkilön raha-asioita. Passia ja ajokorttia varten ei enää nykyisin tarvita virkatodistusta.

Alavuden seurakuntatoimisto hoitaa edelleen kaste-, vihki-, ja hautaustoimitusten aika-, henkilö-, ja tilavaraukset.

Yhteystiedot:

Virkatodistustilaukset: luovutus.akrlapua@evl.fi, p. 041 730 2591.

Muut asiat: aluekeskusrekisteri.akrlapua@evl.fi, p. 041 730 2588.

2021-01-04 12:49:00.0