Kirkkoneuvoston päätöksiä

Kirkkoneuvosto päätti valita:

Kirkkoneuvoston edustajaksi Töysän alueneuvostoon vv.2021-2022 Kaija Soini

Kirkkoneuvoston edustajaksi vastuuryhmiin vv.2021-2022:

Varhaiskasvatuksen vastuuryhmään Maria Sivula
Nuorisotyön vastuuryhmään Sari Karhukorpi
Diakonia ja vapaaehtoistyön vastuuryhmään Kari Järvilahti
Lähetystyön vastuuryhmään Kari Hämäläinen
Yleisen seurakuntatyön vastuuryhmään Mika Uusitalo
Viestinnän vastuuryhmää Mikko Mursula

Kirkkoneuvosto päätti laittaa julkiseen myyntiin Grönborg 010-401-0045-0075 kiinteistön määräalan korttelista N:o 15013/Kirkkokangas. AR tontin, jonka pinta-ala on 3750m2, tontti sijaitsee Karjalantien ja Kirkkotien risteyksessä.

Alavuden kirkon kellotapulin paanukaton korjaus etenee. Suunnitelmissa on, että remontti alkaa tapulilla säiden salliessa rakennustelineiden pystytyksellä pääsiäisen jälkeen ja remontti jatkunee heinäkuulle saakka.

Alavuden Vesitornin toimitilan keittiöön on suunnitteilla remontti, jossa keittiön varustelutasoa parannetaan, jotta jatkossa olisi mahdollisuus tarjota pitopalvelua tilan sallimalle henkilömäärälle. Nykyisin toimitilan keittiössä voidaan valmistaa keittoruokailua ja kahvitusta.

Alavuden kirkon äänentoistojärjestelmän uudistaminen etenee.

Alavuden ja Töysän seurakuntataloissa on ilmennyt sisätilaongelmia. Alavuden seurakuntatalo on ollut poissa käytöstä tämän vuoden alusta alkaen, alakerrasta on jo aiemmin siirrytty väistötiloihin. Töysän seurakuntatalon osalta on väistöön siirrytty vuoden 2020 aikana. Seurakuntataloihin on tehty laajat kuntokartoitukset, joiden perusteella on tehty korjauskustannusarvioita. Korjauskustannusarvioiden ja kuntokartoituksien pohjalta on laadittu kiinteistösuunnitelma osana Alavuden seurakunnan strategiaa. Kiinteistösuunnitelman mukaan Alavuden ja Töysän nykyisistä seurakuntataloista luovutaan ja tilalle rakennetaan nykyistä pienemmät kokoontumistilat. Kiinteistösuunnitelman edistämiseksi haetaan seurakuntataloille purkulupaa. Purkulupakäsittely vie useamman kuukauden, koska lupapäätökset vaativat mm. maakuntamuseon lausunnon.

2021-02-19 16:16:34.0