Seurakuntapastorin virka haettavana

Oletko kiinnostunut viestintätehtävistä ja haluaisit tehdä myös papin työtä? Hae Alavudelle seurakuntapastoriksi. Meillä on mielenkiintoinen työnkuva tarjolla hyvässä työyhteisössä. Työntekemisen puitteet ovat kunnossa ja uusia toimitilojakin rakennetaan. Seurakuntalaisetkin ovat hyvin mukana kantamassa vastuuta. Seurakunnassamme on noin 9500 jäsentä, noin 25 työntekijää, joista pappeja on 4.

Etsimme seurakuntapastoria, joka perustyön lisäksi soveltuu erityisesti kasvatustehtäviin (lapset, nuoret, rippikoulu) ja kykenee hoitamaan sekä kehittämään seurakunnan monipuolista viestintää. Seurakuntapastori osallistuu pieneltä osin yhdessä diakoniatyöntekijän ja toimistosihteerin kanssa myös seurakuntatoimiston asiakaspalveluun. Viran työnkuva on uusi, työnjako papin tehtävien ja viestinnän kesken on 60-40%.

Odotamme hakijalta papin työn osaamista, hyviä vuorovaikutustaitoja, itsenäistä ja kehittävää työotetta sekä osaamista eri viestinnän tehtävissä tai valmiutta niiden opettelemiseen. Pätevyysvaatimuksena on pappisvihkimys ja siihen vaadittavat opinnot. Myös pappisvihkimystä hakevat otetaan huomioon.

Virka täytetään vakituisesti 1.4.2022 alkaen. Palkkaus määräytyy vaativuusryhmän 601 (vähimmäispalkka 2789,35 €) mukaan. Valitun tulee esittää hyväksyttävä lääkärintodistus terveydentilastaan ja rikostaustaote lasten kanssa toimimiseen. Koeaika on 6 kk.

Hakemukset tulee toimittaa 25.11.2021 klo 15:00 mennessä KirkkoHR-palvelun kautta Lapuan hiippakunnan tuomiokapituliin. Haastattelupäiväksi seurakunnassa on varattu 30.11.2021. Hakuilmoitukseen ja KirkkoHR-palveluun pääset tästä.

Tiedustelut: kirkkoherra Jussi Peräaho, 040 710 4042.

2021-11-03 13:20:00.0