Keskusteluapua

Kirkon palveleva puhelinLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkon keskusteluapu on sinua varten, joka kaipaat kuuntelijaa. Päivystäjät ovat kirkon vaitiolovelvollisia koulutettuja vapaaehtoisia sekä työntekijöitä. Kaikki keskusteluavun palvelut ovat käytettävissä suomeksi ja ruotsiksi.

Palveleva puhelin p. 0400 22 11 80
Päivystämme joka ilta klo 18 - 24. Operaattori veloittaa puhelusta liittymäsopimuksesi mukaisen hinnan.

Kirkon palveleva chatLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Keskustelut ovat kahdenkeskisiä. Yhteydenottaja näkyy päivystäjälle nimettomänä. Chat on avoinna ma-pe klo 12-20.

Kirkon palveleva nettiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Viestiisi vastataan päivän, parin kuluessa.

Kirkon nettitupuLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Palvelut on suunnattu kaikille kouluikäisille. Nettitupu on paikalla varmimmin ke ja to iltaisin klo 18-20. Muinakin aikoina Tupuja on, mutta nuo on toistaiseksi määritelty varmimmiksi. Silloin kun päivystäjä on poissa, niin voi lähettää nettisivuilta viestin palveluun ja siihen vastataan mahdollisimman pian.

Väestöliiton poikien puhelinLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Poikien Puhelin on auttava puhelinpalvelu alle 20-vuotiaille pojille ja nuorille miehille. Puheluihin vastaa aikuinen, ammatillisesti poikien maailmaan perehtynyt mies. Poikien Puhelimessa nuoria autetaan kaikissa elämään liittyvissä pulmissa. Toimintaperiaatteena on antaa suoria vastauksia suoriin kysymyksiin.

Poikien Puhelin päivystää ma – pe kello 13–18 numerossa 0800 94 884. Puhelu on soittajalle maksuton ja soiton voi tehdä täysin anonyymisti.

Poikien Puhelimessa chatissa palvelemme arkisin kello 13-15. Chättäilemään pääsee näiden sivujen oikeasta alakulmasta ja Poikien Puhelimen Facebook-sivujen kautta.

Etelä-Pohjanmaan sosiaali- ja kriisipäivystys

Etelä-Pohjanmaan sosiaali- ja kriisipäivystyskeskus suora päivystysnumero asiakkaille on 044 4700 444. Päivystys on avoinna 24/7. Huom! Virka-aikana ota yhteyttä ensisijaisesti oman alueesi sosiaalihuollon virka-aikaisiin päivystysnumeroihin.

Mitä tehtäviä sosiaali- ja kriisipäivystyksessä hoidetaan:

Kiireelliset lastensuojeluasiat
Alaikäisten päihteidenkäyttöön ja rikollisuuteen liittyvät tilanteet
Perhe- ja lähisuhdeväkivaltatilanteet
Kriisitilanteiden ensivaiheen tuki (esim. läheisen kuolema)
Akuuttitilanteet, joissa ikäihminen ei pärjää yksin kotona
Muut akuuttitilanteet, joissa tarvitaan kiireellisesti sosiaalitoimen arviota tai ratkaisuja
Mitä tehtäviä sosiaali- ja kriisipäivystyksessä EI hoideta:

Ei käsitellä rahaa, tehdä tilisiirtoja tai makseta laskuja
Lapsen huolto- ja tapaamisasioita
Muita tilanteita, jotka voidaan hoitaa virka-aikana kenenkään turvallisuuden vaarantumatta