Lasten ja perheiden kirkkohetket

Perhekirkot ovat seurakunnan yhteisiä jumalanpalveluksia, joissa otetaan erityisesti huomioon lapsiperheet. Kirkossa lapsi saa olla, osallistua ja tutustua kotikirkkoonsa.

Esikouluun siunaaminen

Esikoulunsa aloittavat lapset siunataan koulutielle Alavuden kirkossa syksyllä koulujen alkaessa.

Kummikirkko

Kummikirkko Mikkelinpäivänä Alavuden kirkossa. Mikkelinpäivä on erityisesti lasten ja enkeleiden pyhä. Mikkelinpäivän kummikirkossa kummit ja aikuiset voivat siunata kummilapsensa.

Lasten pyhäinpäivän hartaus

Alavuden kirkossa pyhäinpäivää edeltävällä viikolla. Kirkkohetkeen ovat kaikki seurakuntalaiset tervetulleita.

1. adventin perhekirkko

Lasten jouluhartaus

Töysän ja Alavuden kirkoissa joulukuulla. Kirkkohetkeen ovat kaikki seurakuntalaiset tervetulleita.

Päiväkerholaisten ja lapsiperheiden joulujuhla

Alavuden kirkossa joulukuulla 2024. Päiväkerholaiset esiintyvät. Tervetuloa koko perheellä!

Kasteen sunnuntain vauva- ja taaperokirkko (kastepuun riisuminen)

Vauva- ja taaperokirkossa pienimmät seurakuntalaiset ovat pääosassa. Kirkon kastepuu riisutaan ja aloitetaan uusi kastevuosi. Vauva- ja taaperokirkko tammikuulla kasteen sunnuntaina Alavuden kirkossa.

Palmusunnuntain perhemessu

Palmusunnuntaina 24.3.2024 perhemessu Alavuden kirkossa klo 10. Päiväkerholaiset esiintyvät.

Lasten pääsiäishartaus

Töysän kirkossa ti 26.3.2024 klo 9.30 sekä Alavuden kirkossa ke 27.3.2024 klo 9.30. Kirkkohetkeen ovat kaikki seurakuntalaiset tervetulleita.

Perheen sunnuntain perhekirkko

Perheen sunnuntaita vietetään yhtenä sunnuntaina touko–marraskuussa.

Kirkkopyhis Alavuden kirkossa jumalanpalveluksen aikana

Erikseen ilmoitettavina ajankohtina. Katso kohta Pyhäkoulu.

Kummit ja seurakunnan työntekijät siunaavat lasta esikouluun.
Isä ja lapset ripustavat kastesydäntä kastepuuhun Alavuden kirkossa.
Perhe ripustaa kastesydäntä kastepuuhun perhejumalanpalveluksessa.

Seurakuntapastori (viestintä ja kasvatus)

Virkavapaalla 29.4.2024 - 1.6.2025

Paras viikonpäivä: Tietenkin sunnuntai!
Harrastukseni: Lukeminen, äänikirjat ja neulominen sekä uiminen ja saunominen. Oli suuri ilonpäivä, kun Kuntolutra viimein aukesi syksyllä 2023.
Lempivirteni: "499 Jumalan kämmenellä", elämäni 1. vuosikymmeneltä asti, "30 Maa on niin kaunis" toiselta vuosikymmeneltä. Kolmannelta vuosikymmeneltä ei ole vielä muodostunut lempivirttä.
Lempilausahdukseni: "No niin." Toimii lähes joka tilanteessa.
Parasta työssäni: Ihmiset, jumalanpalvelukset ja kirjoittaminen.