Kasvattajaksi

Lapsi- ja nuorisotyöstä löytyy runsaasti vapaaehtoistehtäviä, kysäise rohkeasti!

Pyhäkoulunohjaajaksi

Voit tulla mukaan uudeksi ohjaajaksi jo toimivaan pyhäkouluun tai perustaa aivan oman ryhmän. Voit pitää pyhäkoulua omassa kodissasi tai seurakunnan tiloissa. Pääsyvaatimuksena on rippikoulun käyminen ja into lasten parissa toimimiseen. Ohjeistusta, materiaalia ja tukea saat seurakunnalta.

Ota yhteyttä: Virve Myllyaho puh. 050 3121508

Kerhomummoksi tai -vaariksi tai -kummiksi

Tule päiväkerhoihin tai perhekerhoihin ”apukäsiksi", sylissä pitäjäksi, satujen lukijaksi.

Lisäksi erilaisiin varhaiskasvatuksen tapahtumiin tarvitsemme vapaaehtoisia avuksi.

Ota yhteyttä: Virve Myllyaho puh. 050 3121508

Varhaisnuorten kerhonohjaaksi

Haluaisitko sinä ohjata 1-2 tunnin mittaisia seurakunnan kerhoja 7-12 –vuotiaille? Kerhot kokoontuvat eri teemojen ympärille, esim. askartelukerho, puuhakerho tai liikuntakerho. Onko sinulla jokin teema, jonka ympärillä haluat toteuttaa kristillistä kasvatusta? Etsimme vähintään vuodeksi sitoutuvia kerhonohjaajia, myös yli 18-vuotiaita. Saat opastuksen käytännön työhön sekä hartauksien pitämiseen.  Voit olla mukana suunnittelussa tai toteutuksessa. Ilmoittaudu mukaan!

Ota yhteyttä: Nuorisotyönohjaaja puh. 050 5578459

Isoseksi

Nuorisotyön vapaaehtoisina voivat toimia isoskoulutuksessa olevat nuoret. Isoskoulutukseen voi osallistua jokainen rippikoulun käynyt. Isoset toimivat ryhmänohjaajina lastenleireillä ja rippikoululeireillä. Lisäksi he avustavat seurakunnan erilaisissa tapahtumissa. Lue lisää isoskoulutuksesta.

Ei kuitenkaan isoseksi

Mikäli isoskoulutus ei ole sinun juttusi, mutta haluaisit muulla tavalla olla vapaaehtoisena nuorisotyössä, kerro rohkeasti ideasi nuorisotyönohjaajalle.

Valvojaksi

Nuorisotyössä järjestetään retkiä ja tapahtumia (esim. metallimessu tai konsertti), joihin tarvitaan aikuisia valvojia ja järjestyksenvalvojia. Valvojiksi kelpaavat kaikki yli 18-vuotiaat. Järjestyksenvalvojilla on oltava järkkärikortti.

Ota yhteyttä: Juho Loukasmäki puh. 050 5636095

Kerhon ohjaaja ja lapset pöydän ympärillä