Alavuden seurakuntatoimisto

Louontie 1 A 1, 63300 Alavus
puh. 06 5150700 (aukioloaikoina)
alavuden.seurakunta@evl.fi

Avoinna ma klo 9-11, 12-16, ti suljettu, ke klo 12-14, to klo 9-11, 12-14, pe suljettu.

Töysän seurakuntatoimisto

Avoinna ke klo 9-11 Töysän seurakuntakodilla, Kappelitie 4, 63600 Töysä.

Voit myös jättää yhteydenottopyynnön palautelomakkeella. Otamme sinuun yhteyttä.

Seurakuntatoimiston asiakaspalvelu

Avoinna Alavudella ma 9-11, 12-16, ke 12-14, to 9-11, 12-14
Avoinna Töysässä ke 9-11

Riikka Herrala

Seurakuntapastori (viestintä ja kasvatus)

Paras viikonpäivä: Tietenkin sunnuntai!
Harrastukseni: Lukeminen, äänikirjat ja neulominen sekä uiminen ja saunominen. Oli suuri ilonpäivä, kun Kuntolutra viimein aukesi syksyllä 2023.
Lempivirteni: "499 Jumalan kämmenellä", elämäni 1. vuosikymmeneltä asti, "30 Maa on niin kaunis" toiselta vuosikymmeneltä. Kolmannelta vuosikymmeneltä ei ole vielä muodostunut lempivirttä.
Lempilausahdukseni: "No niin." Toimii lähes joka tilanteessa.
Parasta työssäni: Ihmiset, jumalanpalvelukset ja kirjoittaminen.

Maija Hietaniemi

Diakoni

Erityisvastuualueet: Johtava diakoniatyöntekijä, päihdetyö, Yhteisvastuun keräyspäällikkö, omaishoitotyö, ESR+-aineellinen apu. Alavuden alueella: vastaanottotyö, 85v-syntymäpäiväkäynnit, kylä- ja korttelineuvostot.

Erkki Korpela

Erityisammattimies
Hautauspalvelut

Tavoitettavissa arkisin ma 8-14, ti-pe 8-16

Merja Krueger

Diakoni

Erityisvastuualueet: Suru- ja kriisityö, mielenterveystyö, vammaistyö, diakoniakasvatus. Töysän alueella: vastaanottotyö, kotikäyntityö, 85v-syntymäpäiväkäynnit, kyläneuvostot.

Riitta Lamminaho

Toimistosihteeri (laskutus, kirjanpito, palkat)
Hallinto- ja talouspalvelut

Keijo Litmanen

Suntio
Seurakuntatyön erityispalvelut

Mirjami Majuri

Diakoni

Diakoniatyössä tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Erityisvastuualueet: Ystävätoiminta, asiointiapu ja saattohoidon vapaaehtoistoiminta, maahanmuuttotyö, perhetyö (vaatepankin yhteyshenkilö). Alavuden alueella: vastaanottotyö, kotikäyntityö

Elina Mäki

Kappalainen (diakonia)

9 kysymystä, jotka minulle on pappina esitetty.

Asutko sinä kirkossa? En asu, vastasin lapselle, joka sitä kysyi. Papin työstä vain osa tehdään kirkkorakennuksissa. Suurin osa työstä tehdään ihmisten parissa, heidän kodeissaan, seurakunnan toimitiloissa ja kylien kokoontumispaikoissa.

Mistä sinä olet syntyisin? Moon Kurikasta kotoosin.

No, onko sulla sitten kropsua eväsnä? Aika harvoin. Kurikkalaanen kropsu on muuten usein perunakropsua.

Miksi ajat mopoautolla? En aja, vaikka pieni punainen autoni erään lapsen silmin sellaiselta näyttikin!

Onko sulla työaikaa? On, mutta papin työaika lasketaan päivissä, eli papilla on työajaton viisipäiväinen työviikko.

Ja pappi saa taas kahvia juodakseen? Niin moni pappi taitaakin saada, mutta minä en ole koskaan oppinut juomaan kahvia.

Onko sulla omat hampaat? On.

Tehdäänkö käsilläsi mitään työtä? Papin työssä kädet eivät taida paljon kulua. Mutta työt, joita niillä saa tehdä, ovat toisella tavoin erityisiä: saan tervehtiä käsilläni ilossa ja ottaa osaa surussa, kastaa ja siunata, jakaa ehtoollista ja laskea arkun päälle hiekkaa.

Mikä papintyössä on parasta? Ihmiset ja Jumala.

Saa kysyä lisääkin!

Marja Suokas