Töysän alue

Töysän seurakunta liittyi Alavuden seurakuntaan 1.1.2013. Alavuden seurakunnassa Töysän alueella toimii oma kappalainen ja alueneuvosto. Töysän alueella työtä johtaa Töysän alueen kappalainen yhdessä alueneuvoston kanssa. Alueneuvoston tehtävänä on kehittää jumalanpalveluselämää ja edistää seurakunnallisen toiminnan moni-ilmeisyyttä, lisäksi se voi mm. tehdä toiminta- ja määrärahaehdotuksia kirkkoneuvostolle. Liitosseurakunnan luottamuseliminä ovat Alavuden seurakunnan kirkkovaltuusto ja -neuvosto, joissa on mukana entisiä Töysän seurakunnan luottamushenkilöitä. Yhtälailla töysäläisiä osallistuu koko seurakuntaa käsittäviin eri työalojen vastuuryhmiin, joita ovat lähetys-, diakonia-, lapsi-, nuoriso-, vapaaehtois- ja yleinen seurakuntatyö.

Töysän alueen jumalanpalvelukset jatkuvat sunnuntaisin Töysän kirkossa. Kellonajat ovat pääosin entisen käytönnön mukaisia, mutta kesäkautena ja erityisinä juhlapyhinä uuden seurakunnan kahdessa kirkossa pidetään jumalanpalveluksia myös totutusta ajoista poiketen. Kirkolliset toimitukset, kuten kasteet, vihkimiset ja hautajaiset, toteutuvat Töysän alueella kuten tähänkin asti.

Töysän seurakuntatoimisto palvelee keskiviikkoisin klo 9-11 seurakuntakodilla, Kappelitie 4

Diakoniatoimisto on avoinna keskiviikkoisin klo 9-11 seurakuntakodilla, Kaappelitie 4