Isoskoulutus

Nyt jos koskaan kannattaa lähteä iskoon!

Ilmoittaudu isoskoulutukseen

isoskoulutus 2023-2024

Miksi? Kerron sulle miksi!

- Kestää vuoden.

- Lukiokurssi (Alavuden lukio)

- Paras kesäduuni ja työkaverit (Töitä myös joulu- ja hiihtolomalla!)

- Opit ottamaan vastuuta, toimimaan ryhmässä ja saat arvokasta työkokemusta

- Lisää esiintymisvarmuutta, rohkeutta ja itsevarmuutta

- Sinua autetaan ja kannustetaan.

#koskajeesus

"Isoveljet ja -siskot"

Alkuaan rippileirejä vedettiin työntekijöiden voimin, kunnes huomattiin, että leireille kaivattaisiin jonkinlaisia isosiskoja ja isoveljiä. Syntyi isosen pesti. Isonen toimii leirillä ryhmänjohtajana sekä leiriläisten tukijana ja kannustajana. Jokainen rippikoulunsa käynyt ja konfirmoitu seurakunnan jäsen voi hakea isoskoulutukseen.

Isoskoulutus alkaa riparin jälkeen syksyllä ja sen alkamisesta ilmoitellaan koulun ilmoitustaululla, nuorisotyön somessa.

Alavuden seurakunnan isoskoulutus kestää vuoden. Koulutus kertoja on kerran kuukaudessa 1,5h kerrallaan. Poikkeuksena muutamana kuukautena kahdesti. Isoskurssista saat mukaasi isosvihon, johon on tiivistetty kaikki opiskeltavat asiat.

Isoskurssi on ennen kaikkea yhdessä oppimista. Kurssilla tehdään ryhmä- ja paritöitä, keskustellaan, harjoitellaan esiintymistä ja ryhmänohjaamistaitoja. On tärkeää olla mukana!

Syksy harjoitellaan isosen perustaitoja ja keväällä isoskoulutuksessa olevat nuoret suunnittelevat ja toteuttavat ryhmäytys- ja tutustumisillan rippikouluryhmille Olohuoneella ja huolehtivat nuorten iltojen tarjoilusta. Osallistuminen muihin vapaaehtoistehtäviin hyväksiluetaan osaksi koulutusta ja katsotaan eduksi isosvalintoja tehdessä. Isoset toimivat myös apuna lasten tapahtumissa, joululaulutilaisuuksissa ja rippikoulujen kokoontumisissa.

Isoskoulutuksesta saa kurssitodistuksen.

Kun olet ollut vähintään kahdella leirillä isosena, voit hakea Kymppi-isoseksi, joka johtaa isosryhmää leirillä.
Yli 18-vuotiaat voivat hakea leirille myös yövalvojiksi.

Isoskurssi 2023-2024 (klo 16.30-18.00, Olohuoneella)

Isoskoulutus alkaa Ke 13.9 klo 16.30 Olohuoneella. Muista ilmoittautua mukaan.

Isoskoulutus Syksy 2023: 13.9, 11.10, 1.11, 22.11, 13.12.

Isoskoulutus Kevät 2024: 17.1, 7.2, 13.3, 27.3, 3.4, 8.5,