Hautausmaat

Alavuden alueen vanha hautausmaa sijaitsee Alavuden kirkon vieressä ja uusi hautausmaa Tusan alueella. Uudella hautausmaalla sijaitsee muistolehto. Töysän hautausmaa sijaitsee Töysän kirkon vieressä.

Muualle haudattujen muistomerkki

Alavuden kirkon sakastin vieressä, kirkkoaidan tuntumassa on muualle haudattujen muistomerkki, joka siunattiin käyttöön pyhäinpäiväksi 1995. Muistomerkin on suunnitellut alavutelainen Jorma Saariaho. Materiaalina on harmaa graniittipaasi sekä risti ja maapallo.

Hautamuistomerkkien oikaisu

Seurakunta tekee muistomerkkien oikaisua hautausmaksuhinnaston mukaisesti. Oikaisuja suoritetaan 1.6.-31.10. välisenä aikana sääolosuhteet huomioiden. Oikaisupalveluiden osalta olethan yhteydessä seurakuntatoimistoon tai alavuden.seurakunta@evl.fi

Hautojen hoitopalvelut

Seurakunnalla ei ole omaa haudanhoitopalvelua. Halutessasi voit tehdä haudan hoidosta sopimuksen suoraan yrittäjän kanssa. Alla on alueella toimivien yrittäjien yhteystiedot.

T:mi Heljä Reinikka, Alarannantie 527, 63360 Kuivaskylä,
puh. 0400 849622
reinikka@nic.fi

TK Pihatarhuri, Tarja Kuismin, Valteentie 163, 63640 Ritola,
puh. 045 1100526
info@pihatarhuri.com

Hautausmaiden kierrätysohjeet

Alavuden hautausmaat

• Hautausmaan sisäänkäyntien/kasteluvesipisteiden luona löytyvät sekajätteen ja maatuvan jätteen kierrätyspisteet.
  • Sekajätteessä voit kierrättää kynttilät, muovit ja pahvin.
  • Maatuvassa jätteessä voit kierrättää maatuvan maa-aineksen esim. kukat, lehdet ja ruohon.
  • Led-kynttilät ja paristot ovat ongelmajätettä, ne tulee viedä niille tarkoitettuihin keräyspisteisiin.
    • Paristot voi kierrättää esimerkiksi K-Supermarketissa Vähtärintie 2, 63300 Alavus.
    • Pienelektroniikkaa voi kierrättää Etappi -jäteasemalla Kirkkotie 37, Alavus tai Keskisen kyläkaupassa Onnentie 7, 63610 Tuuri.
  • Lasin ja metallin voit kierrättää niille merkityissä kierrätyspisteissä esim. osoitteessa Järviluomantie 5, jossa voit lajitella myös muovin, pahvin ja paperin.
  • Lasia, metallia, muovia, pahvia sekä paristot voit kierrättää myös S-marketilla osoitteessa Piirantie 1.

Töysän hautausmaa

• Sekajätteessä voit kierrättää kynttilät, muovit ja pahvin.
    • Paristot voi kierrättää esimerkiksi Töysän Salessa Keskustie 5.
  • Lasin ja metallin voit kierrättää niille merkityissä kierrätyspisteissä esim. Töysän Salen pihassa, jossa voit lajitella myös muovin, pahvin ja paperin.

Kiitollisuus, kunnioitus ja kohtuus, kirkon ympäristöohjelma