Omaishoitotyö

Omaishoitaja pitää huolta läheisestään, joka ei selviydy arjesta omatoimisesti. Omaishoitotilanne muuttaa elämää ja perheen rooleja. Omaishoitaja tekee työtä rakkaudella, mutta arki on myös sitovaa.

Teemme yhteistyötä Kuusiokuntien ja Järviseudun omaishoitoyhdistysten sekä Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen kanssa omaishoitajille suunatun OVET-valmennuksen järjestämisessä. Tällä hetkellä seurakunnassamme ei ole vertaisryhmää omaishoitajille. Voit pyytää diakoniatyöntekijää kotikäynnille, kun kaipaat kuuntelijaa arjen ongelmissa. Voit myös tiedustella asiointiapua ystävätoimintamme kautta, jos tarvitset tilapäistä ja lyhytkestoista apua kotiin omien asioiden hoitamisen ajaksi.

Lisätietoja omaistyöstä voit kysyä diakoni Maija Hietaniemeltä, p. 050-347 0631, maija.hietaniemi@evl.fi.
Ystävätoiminnasta seurakunnassamme vastaa diakoni Mirjami Majuri, p. 050-5636087.