hiirenkorvalla

Aikuisille

Hengellinen kasvu ja yhteys

Seurakunnassamme järjestetään yhteistyössä kirkon eri lähetysjärjestöjen kanssa seurakuntailtoja ja viikonloppukursseja, jotka sisältävät raamattuopetusta ja varustavat elämään kristittynä. Seurakunnassamme kokoontuu säännöllisesti raamattu- ja rukouspiirejä sekä diakonia- ja lähetyspiirejä. Kuorotoiminta on myös aktiivista.

Tule mukaan raamattu- tai rukouspiiriin!

Seurakunnassamme kokoontuu useita raamattu- ja rukouspiirejä. Raamattu- ja rukouspiirit ovat pienryhmiä, joita vetävät seurakunnan työntekijät ja vapaaehtoiset. Pienryhmissä on mahdollista jakaa elämää ja kasvaa yhdessä uskossa.

Miestenpiiri on seurakunnan vanhin toiminnassa edelleen oleva piiri. Miestenpiiri kokoontuu lokakuu-huhtikuussa kerran kuukaudessa seurakunnan tiloissa kirkon kupeessa.  Käymme läpi Raamattua luku kerrallaan, tällä hetkellä (v. 2022) käsittelemme Luukkaan evankeliumia. Keskustelemme lisäksi ajankohtaisista asioista. Tapaamisista ilmoitetaan verkkosivuillamme sekä Viiskunta ja Lakeuden portti lehdissä.Miestenpiiri toimii lähetyksen alaisuudessa. Piiriä pitää Töysän ja lähetyksen kappalainen Juha Martikainen. Kiinnostuitko? Ota yhteyttä juha.martikainen@evl.fi tai 050 312 1501.

Naisten raamattupiiri kokoontuu kolmen viikon välein elo-toukokuussa. Tapaamiset ovat Olohuoneella, Järviluomantie 7, Alavuden keskustassa. Naisten raamattupiirissä luemme ääneen Raamatusta pari lukua kerrallaan ja keskustelemme luetusta ja kuullusta. Piiriläiset valitsevat luettavan Raamatun kirjan tai -kirjeen. Huhtikuussa 2023 aloitimme Johanneksen evankeliumin lukemisen. Raamattupiirin kokoontumisista ilmoitetaan verkkosivuillamme sekä Viiskunta-lehdessä. Naisten raamattupiirin vetäjänä on diakonian kappalainen Elina Mäki. Tervetuloa mukavaan joukkoon tutkimaan yhdessä Raamattua! Ota yhteyttä elina.maki@evl.fi, 050 563 6089.

Kansanlähetyksen raamattu- ja rukouspiiri on avoin kaikille ja se kokoontuu parillisten viikkojen keskiviikkona klo 18.30 Vesitornin toimitilassa (Tornitie 5) Alavuden keskustan alueella. Piirissä on keskusteluryhmä miehille ja naisille. Naiset kokoontuvat yläkerrassa ja miehet alakerrassa. Naiset lukevat Jesajan kirjaa ja miehet Jaakobin kirjettä. Kokoontumisista ilmoitetaan verkkosivuillamme sekä Viiskunta- ja Lakeuden portti lehdissä. Vastuuhenkilönä on Reijo Penninkangas pennirehi@yahoo.com, p. 040 1775520. Lämpimästi Tervetuloa!

Raamattu- ja rukouspiiri kokoontuu Leena ja Kari Hietarannalla. Tapaamisista ilmoitetaan verkkosivuillamme sekä Viiskunta ja Lakeuden portti lehdissä.

Aamurukoushetki on joka tiistai Alavuden kirkossa klo 7. Toivoa naisille -rukouspiiri kokoontuu joka kuukauden ensimmäinen torstai klo 18.00 Alavuden kirkossa. Rukouspiirien vastuuhenkilönä on Terttu Ala-Heikkilä. Tapaamisista ilmoitetaan verkkosivuillamme sekä Viiskunta ja Lakeuden portti lehdissä.

Lähde ruskaretkelle Saariselän Kiilopäälle 2024

Seuraava matka ja majoitus on varattu 7.-12.9.2024. Majoituspaikasta tehdään päiväretkiä eri kohteisiin. Patikointipituudet vaihtelevat matkaajan kunnon mukaan pienissä ryhmissä. Retkille on osallistunut 25 – 46 matkalaista. Monet ovat osallistuneet useamman kerran, joka vuosi on mukaan tullut myös ensikertalaisia. Lisätiedot ja ilmoittautumiset Mari Järviselle 050-5578464.

Seurakunta järjestää vuosittain viisipäiväisen ruskaretken. Retki ajoittuu syyskuuhun, mahdollisen ruskan ajankohtaan, eri puolille Lappia. Pohjoinen luonto on hurmannut monet tuntureilla, erämailla ja ruskan kirkkailla väreillä. Ensimmäinen ruskaretki toteutettiin vuonna 2010.  Majoitus oli Tievatuvalla, Saariselällä.

Kuva ruskaretkeltä 2023 Pyhätunturilta, Ritva Kujala.

Järjestöjen tapahtumia yhteistyössä Alavuden seurakunnan kanssa