Leirielämä on seikkailua, etsimistä ja löytämistä, saunomista ja hyvää ruokaa, yhdessäoloa, uusia kavereita ja hiljentymistä.

Retki, leiri tai tapahtuma toteutuu kun määräaikaan ilmoittautuneita on 15 henkilöä.

Retkiä tehdään lähelle ja kauas. Tärkeimpinä vuosittaisina retkinä on kerhojen päätösretki huvipuistoon, kerhonohjaajien rovastikunnallinen ja hiippakunnallinen koulutuspäivä. Muita retkiä mm. erilaiset toimintapäivät rovastikunnan ja koko hiippakunnan alueella ja kerhojen omat retket.

Leireillämme on monenlaista touhua ja puuhaa, lepoa ja leikkiä, hiljentymistä, hyvää ruokaa, uintia ja saunomista sekä kivoja kavereita! Lasten kanssa touhuaa iso joukko seurakunnan työntekijöitä, kuten varhaisnuorisotyönohjaaja, kanttori, pappi ja isoset. Isoset koulutetaan tehtäväänsä isoskurssilla.

Leireistä tiedotetaan seurakunnan kotisivuilla sekä facebook-sivulla Alavuden seurakunta. Leiritoimintaesite jaetaan reppupostina koulujen kautta koteihin, leireille ilmoittaudutaan esitteen ohjeiden mukaan. Leiriläisille lähetetään leirikirje ja osallistujakortti sähköpostitse ilmoittautumisen jälkeen.​

Kesän 2024 leiri infot ja ilmoittautuminen keväällä -24. Seuraa mainontaa.