Kriisi, ero, lapsettomuus...

Perheneuvonnasta saa apua erityisesti perheen ja parisuhteen kysymyksiin. Perheneuvontaan voi tulla yksin, yhdessä tai perheen kanssa.

Perheneuvojat ja vastaanottosihteerit ovat vaitiolovelvollisia ja toiminta on luottamuksellista. Perheneuvonta on maksutonta. Kirkko tarjoaa palvelun.

Alavuden seurakunnan toimistolla kirkon kupeessa on perheneuvoja Markku OrsilaLinkki avautuu uudessa välilehdessä tavattavissa ajanvarauksella tiistaisin. Ajan voi varata numerosta 06-4214200 tai ma-ti ja to-pe klo 9-12 ja ke klo 11-13 numerosta 050 535 4751.

Mahdollisia syitä hakeutua perheneuvontaan:

• vuorovaikutusongelmat
  • erokysymykset
  • perheasioiden sovittelu erotilanteessa
  • erilaiset elämänvaiheisiin liittyvät kriisit ja muutokset
  • uskottomuus
  • lapsettomuus
  • ongelmat sukulaisuus- ja muissa lähisuhteissa
  • henkinen- ja fyysinen väkivalta
  • seksuaalisuuteen liittyvät kysymykset
  • riippuvuudet
  • ...
mies ja nainen selät vastakkain välissä pieni tyttö kädet poskilla surullisena.

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Ero on monivaiheinen ja monenlaisia tunteita sisältävä prosessi. Jos perheeseen kuuluu lapsia, eron läpikäyminen ja siihen sopeutuminen on usein vielä vaativampaa.

Jos mietit eroa, etsi itsellesi ja perheellesi tukea.

Ero on monivaiheinen prosessi

Toimivat ihmissuhteet läheisiimme ovat tärkeitä ja lisäävät hyvinvointia. Aina yhdessäolo ei kuitenkaan ole ongelmatonta. Luottamuksellinen keskustelu ammattilaisen kanssa voi avata myös isompia solmuja. Apua tarjoavat oman seurakunnan lisäksi perheasiain neuvottelukeskukset eri puolilla Suomea.

Ihmissuhteet