Diakoniatyön piirit

Aikuisten päiväpiirit  kokoontuvat kaksi kertaa kevätkaudella ja kaksi kertaa syyskaudella. Piirien päivämäärät löytyvät lähempänä ajankohtaa Alavuden seurakunnan kotisivuilta kohdasta tapahtumat tai Viiskunta-lehdestä Alavuden seurakunnan kirkollisista.

* Sapsalammin päiväpiiri kylätalolla

* Kaukola-Taipaleenkylän päiväpiiri

* Hakojärven päiväpiiri kylätalolla Hakojärven koululla

* Pappilan päiväpiiri kerran kuukaudessa

Käsityöpiirit

* Diakoniapiiri Töysä-talolla kerran kuukaudessa keskiviikkona klo 13

* Äiti Teresan peittopiiri Olohuoneessa joka toinen perjantai klo 10-13

MIELEN virkistykseksi - ryhmä henkisen hyvinvoinnin ja mielenterveyden tukena tiistaisin parillisilla viikoilla klo 14 seurakunnan Olohuoneessa, Järviluomantie 7 (kesätauko kesä-elokuu). Ryhmässä on tilaa erilaisille mieltä askarruttaville kysymyksille keskustellen ja toisia kuunnellen. Ryhmä on suunnattu mielenterveyskysymysten kanssa eläville ja asiasta kiinnostuneille henkilöille.

Diakoni

Erityisvastuualueet: Johtava diakoniatyöntekijä, päihdetyö, Yhteisvastuun keräyspäällikkö, omaishoitotyö, ESR+-aineellinen apu. Alavuden alueella: vastaanottotyö, 85v-syntymäpäiväkäynnit, kylä- ja korttelineuvostot.

Diakoni

Erityisvastuualueet: Suru- ja kriisityö, mielenterveystyö, vammaistyö, diakoniakasvatus. Töysän alueella: vastaanottotyö, kotikäyntityö, 85v-syntymäpäiväkäynnit, kyläneuvostot.

Diakoni

Diakoniatyössä tiistaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin. Erityisvastuualueet: Ystävätoiminta, asiointiapu ja saattohoidon vapaaehtoistoiminta, maahanmuuttotyö, perhetyö (vaatepankin yhteyshenkilö). Alavuden alueella: vastaanottotyö, kotikäyntityö

Kappalainen (diakonia)

9 kysymystä, jotka minulle on pappina esitetty.

Asutko sinä kirkossa? En asu, vastasin lapselle, joka sitä kysyi. Papin työstä vain osa tehdään kirkkorakennuksissa. Suurin osa työstä tehdään ihmisten parissa, heidän kodeissaan, seurakunnan toimitiloissa ja kylien kokoontumispaikoissa.

Mistä sinä olet syntyisin? Moon Kurikasta kotoosin.

No, onko sulla sitten kropsua eväsnä? Aika harvoin. Kurikkalaanen kropsu on muuten usein perunakropsua.

Miksi ajat mopoautolla? En aja, vaikka pieni punainen autoni erään lapsen silmin sellaiselta näyttikin!

Onko sulla työaikaa? On, mutta papin työaika lasketaan päivissä, eli papilla on työajaton viisipäiväinen työviikko.

Ja pappi saa taas kahvia juodakseen? Niin moni pappi taitaakin saada, mutta minä en ole koskaan oppinut juomaan kahvia.

Onko sulla omat hampaat? On.

Tehdäänkö käsilläsi mitään työtä? Papin työssä kädet eivät taida paljon kulua. Mutta työt, joita niillä saa tehdä, ovat toisella tavoin erityisiä: saan tervehtiä käsilläni ilossa ja ottaa osaa surussa, kastaa ja siunata, jakaa ehtoollista ja laskea arkun päälle hiekkaa.

Mikä papintyössä on parasta? Ihmiset ja Jumala.

Saa kysyä lisääkin!