Seurakunnan linjauksia koronatilanteessa

Alavuden seurakunta mukauttaa toimintojaan ottaen huomioon pahentuneen koronatilanteen. Kokoavaa toimintaa ei tässä vaiheessa kuitenkaan keskeytetä. Koronatilannetta ja -ohjeistusta seurataan aktiivisesti, tarvittaessa seurakunnan linjauksia muutetaan.

Yleisötilaisuuksien ja toimitusten osallistujamäärää pudotetaan enintään 50 henkilöön. Tilaisuuksissa käytetään kasvomaskeja ja noudatetaan turvavälejä ja hyvää käsihygieniaa. Seurakuntalaisten toivotaan käyttävän omia maskeja, mutta tarvittaessa seurakunta tarjoaa kertakäyttömaskeja käyttöön. Tarjoilua muutetaan osittain mukaan annettaviksi. Messujen sijaan vietetään sanajumalanpalveluksia.

Lasten, nuorten ja aikuisten kerho- ja piiritoiminta (osallistujamäärä alle 20 hlöä) jatkuu yleiset koronaohjeistukset huomioiden.

Seurakunnan netti- ja facebook-sivuilta on mahdollista seurata lähetyksiä eri tilaisuuksista.

2020-10-07 18:05:48.0