Pollarin lähetyspiiri

Tervetuloa Pollarin lähetyspiiriin. Piiri kokoaan lähetystyön ystäviä kahdelta eri kylältä, Jokivarresta ja Pollarista. Piiri toimii kuitenkin Pollarin piirin nimen alla.

Pollarin lähetyspiiri on perustettu Pollarinkylällä vuonna 1987, ja se on toiminut keskeytyksettä siitä saakka. Jokivarsi tuli mukaan vuonna 2010, kun kylällä ei ollut omaa piiriä.

Vuosien mittaan Pollarin lähetyspiirillä on ollut useita kummilapsia maailmalta. Heidän koulunkäyntiään piiri on tukenut. Piirillä on ollut myös pieniä, alle kouluikäisiä "maitolapsia" ym. avustettavia. Kaikki toiminta tapahtuu Suomen Lähetysseuran kautta. Nykyisin piirin kummikohteina on Etiopian pienten aids-orpojen koululuokka ja Nepalin kristityt aikuisopiskelijat.

Piiriläiset kokoontuvat vuorotellen eri piiriläisten kodeissa. Lähetyskasvatussihteeri tuo seurakunnan terveiset ja pitää hartaushetken. Lauletaan, rukoillaan yhdessä ja keskustellaan ajankohtaisista asioista. Luetaan myös Lähetysseurasta mahdollisesti tulleet kirjeet.

Pollarin lähetyspiiri osallistuu myös seurakunnan eri talkoisiin, ja mm. kesällä piirillä on omia työvuoroja Alavuden kirkon kellotapulissa toimivassa Tapulikahvilassa. Seurakunnan adventtimyyjäisissä on piirillä oma myynti- ja arpapöytä.

Olet sydämellisesti tervetullut mukaan Pollarin piirin toimintaan!