Kuulutus Alavuden seurakunnassa toimitettavasta piispantarkastuksesta 16.-18.9.2022

K U U L U T U S

Mikäli Jumala suo, toimitan Kirkkojärjestyksen 18. luvun 4-5 §:n mukaisesti Alavuden seurakunnassa piispantarkastuksen 16-18.9.2022.

Tarkastus alkaa perjantaina rukoushetkellä Alavuden kirkossa klo 8.45. Klo 9.30 piispa seurueineen vierailee Kirkkomännikön koulussa. Klo 11 piispan seurue sekä kaupungin edustajia tekevät yritysvierailun A-Pesuun. Lounaan jälkeen piispan seurue sekä kaupungin ja seurakunnan johtavia luottamushenkilöitä vierailee Tuurin kauppakylässä. Klo 14 piispa tapaa kaupungin edustajia. Iltapäivällä klo 16 piispa seurueineen vierailee vaatepankissa, jossa kohdataan Ukrainalaisia. Paikalla on myös mediaa, maahanmuuttokoordinaattori, maahanmuuttajia sekä vapaaehtoisia.

Päivällinen nautitaan Töysässä makasiinimuseolla. Illalla klo 19 Töysän kirkossa on iltakirkko, jossa piispa pitää iltahartauden.

Tarkastus jatkuu lauantaina 17.9. klo 9 työntekijätyöskentelyllä Vesitornin toimitilassa. Piispan seurueen lisäksi mukana on seurakunnan työntekijöitä. Lounaan jälkeen seuraan liittyy myös seurakunnan luottamushenkilöitä. Iltapäivällä klo 15 on Vesitornilla seurakuntalaisten iltapäivä. Paikalla nuorten vaikuttajaryhmä. Tarjolla lättyjä, makkaranpaistoa, pientä kisailua, alkuhartaus sekä rastikierros.

Sunnuntaina 18.9. toimitetaan Alavuden kirkossa klo 10 alkaen piispanmessu. Messun jälkeen kirkossa pidetään piispantarkastuksen päätöspuheenvuorot. Tämän jälkeen on piispantarkastuksen seurueelle lounas vesitornin toimitilassa.

Tarkastukseen osallistuvat tuomiokapitulin pappisasessori Elina Tourunen, työyhteisökonsultit Aila Jaakkola ja Artturi Kivineva sekä tarkastuksen notaarina Simo Ylä-Viteli.

Seurakuntalaisten iltapäivän lisäksi sunnuntain messu ja päätöspuheenvuorot ovat tarkoitettu kaikille seurakuntalaisille. Kehotan seurakuntalaisia osallistumaan tarkastukseen runsaslukuisesti ja Jumalan siunausta pyytäen.

Seinäjoella 31. päivänä elokuuta 2022

Matti Salomäki