Kirkkoneuvoston päätöksiä 2.2.2023

Valintoja toimielimiin

Kirkkoneuvosto valitsi kirkkoneuvoston sihteeriksi vuosiksi 2023-2026 hallintojohtajan.

Kirkkoneuvoston edustajaksi Töysän alueneuvostoon valittiin Taina Vierunketo.

Kirkkoneuvosto valitsi kiinteistötoimikunnan jäseniksi vuosille 2023-2024 kirkkoherran, hallintojohtajan, kiinteistöhankkeiden projektihenkilön, Jorma Lamminmäen, Pirjo Jokisen, Mikko Mursulan, Esko Piiroisen ja Tarja Ylimäen. Kiinteistötoimikunnan tehtävänä on yhdessä viranhaltijoiden kanssa valmistella ja antaa lausuntoja seurakunnan rakennuksiin, kiinteistöihin ja hautausmaihin liittyvistä asioista. Toimikunnan tehtävät pohjautuvat kirkkovaltuuston hyväksymään strategian kiinteistöliitteeseen. Lisäksi toimikunta hoitaa muita sille annettuja tehtäviä.

Kirkkoneuvosto nimesi Nuorten vaikuttajaryhmän sekä ryhmälle luottamushenkilökummin vuodelle 2023.

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että kirkkovaltuusto tekee periaatelinjauksen, että Alavuden seurakunnassa siirrytään vastuuryhmätoiminnasta tarpeen mukaan nimettäviin toimintaryhmiin ja toteaa, että vastuuryhmiä koskevan tehtävän poistaminen kirkkoneuvoston ohjesäännöstä tehdään, kun kirkkoneuvoston ohjesääntö uusitaan kokonaisuudessaan eduskunnan saatettua uuden kirkkolain voimaan.

Kirkkoherran viran lausunto

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle, että se esittää Alavuden seurakunnan lausuntona Lapuan hiippakunnan tuomiokapitulille kirkkoherran viran täytöstä; Alavuden seurakunta haluaa, että

• virka täytetään vakituisesti 1.9.2023 alkaen
  • virantäyttöprosessissa vaalitavaksi välillinen vaalitapa
  • virantäytössä huomioon otettavia kirkkoherran virkaan liittyviä erityisiä tarpeita ovat henkilöstöhallinnollinen osaaminen, kokonaisuuksien hallinta, kyky strategiseen suunnitteluun ja johtamiseen, verkostoitumis- ja viestintätaidot, yhteistyökyky, seurakuntalaiskeskeinen työote, hengellinen johtajuus ja kyky yhteistyöhön eri herätysliikkeitä ja muita hengellisiä viitekehyksiä edustavien ryhmien kanssa, avoimuus uusille näkemyksille ja toimintatavoille seurakuntatyössä sekä taito ja halu kehittää seurakunnan elämää ja toimintaa kahden kirkonseudun yhteisönä.
  • viran palkka hinnoittelutyhmän K30 puoliväli

Töysän seurakuntakodin rahoitus

Kirkkoneuvosto päätti kirkkovaltuuston 14.12.2022 päätöksen mukaisesti nostaa lainaa Töysän seurakuntakuntakodin rahoitukseen 750.000 euroa. Rahoituslaitokseksi valittiin tarjousten perusteella kokonaistaloudellisesti edullisin Op Sydänmaa. Kirkkoneuvosto päätti viedä kirkkovaltuuston hyväksyttäväksi talousarvion lisämäärärahan rahoitustoimen pääluokkaan vuodelle 2023 korkokattomaksun osalta.

Materiaalimaksusta luopuminen

Kirkkoneuvosto päätti luopua seurakuntaan kuulumattomien päiväkerhotoiminnan materiaalimaksusta

Henkilöstöasioita

2023-02-07 08:46:00.0